Že pred časom sem opazil na širnem spletu omembe prihajajočih zadevščin, ki naj bi se uporabljale skupaj z očali za virtualno resničnost (naprimer HTC Vice ali Oculus Rift). Izmed vseh omenjenih mi je v oči padla ena določena, za katero menim, da ima potencial in dejansko možnost uveljavitve na trgu v prihodnosti.
Verjetno ste si do zdaj že vsi ogledali film »READY PLAYER ONE«. No, jaz si ga, po pravici povedano, še nisem, a nič zato, novička je vseeno zanimiva za vse bralce. Izdelek, ki ga bom na kratko predstavil, močno spominja na stvari iz omenjenega filma.

Kako bi reagirali, če bi vam rekel, da si v bližnji prihodnosti (beri čez 10 let ali več) lahko obetamo vpetost v navidezno resničnost ne samo z vidom in sluhom, temveč tudi z ostalimi čutili, kot sta recimo tip in občutek hladnega ter toplega? Da bomo lahko uporabljali celotno telo? Da bomo imeli tudi roke ter prste v navideznem svetu »določene« ali mapirane na manj kot milimeter natančno?
Mokre sanje vsakega pravega navdušenca nad virtualno resničnostjo?
Mokre sanje vsakega inženirja?

Odgovor na zadnji dve vprašanji je en velik DA!
Prejšnja vprašanja so bila, če niste ugotovili do sedaj, zgolj retorična, saj tehnologija za vse zgoraj našteto že obstaja!

Vodič – Virtualne naprave: kaj, kako in zakaj?

Haptx je ameriško podjetje (iz Seattla), ki se že nekaj let ukvarja s tem, da nam navidezni svet čim bolj približa. V zadnjem letu pa so nam predstavili svoj prototip rokavice, ki je za moje pojme revolucionaren. Na več kot enem področju.

V osnovi deluje zadeva tako: imamo rokavico, ki si jo nataknemo na roko. Znotraj nje je posebej prilagojena tehnologija, prevlečena s silikonom, pod katero so prostorčki; predstavljajte si jih kot majhne mehurčke, ki se lahko napolnijo z zrakom. Ti so nameščeni po celotni roki od dlani do prstov – recimo, na dlani jih je okoli 120. Kontrolira se tudi, za koliko se prostorčki izbočijo, torej je občutek drugačen, če zagrabimo nekaj mehkega ali grobega. Seveda pa so po celotni površini razpredene cevčice in kanalčki, po katerih se lahko glede na potrebe pretaka hladna ali topla voda. Od tu dobimo občutek mrzlega ali toplega.

Eden izmed glavnih minusov pri trenutni stopnji navidezne resničnosti, ki je na trgu, je zame ta, da tega, kar držimo v rokah, dejansko ne občutimo. Navidezna resničnost ne postavi nekih meja, in če s tal poberemo 50 cm3 veliko kocko, naše roke niso fizično omejene in lahko, čeprav jo držimo z obema rokama, »uidejo« na razdaljo 30 cm. Tu pa nastopi druga pogruntavščina podjetja Haptx, in sicer njihov eksoskelet. Trenutno je eksoskelet narejen za rokavico tako, da je vsak prst posebej omejen pri gibanju – če v eno roko zagrabimo kocko, nam bo prste »zabremzalo« glede na velikost kocke. Na vsak prst pa lahko deluje približno 2,26 kg oziroma 5 funtov.

Vse skupaj pa ne bi pomenilo kaj dosti brez natančnega zaznavanja. Njihova natančnost je trenutno pod milimetrom za pozicioniranje rok ter prstov samih, kar je velik dosežek glede na to, kako majhne so roke v primerjavi s preostalim telesom ter kako kompleksno je premikanje prstov lahko. V praksi to pomeni, da bi se zadeva lahko uporabljala tudi pri bolj zapletenih opravilih, kot je oblikovanje različnih strojnih elementov in podobno.

V končni fazi je cilj, da nas popeljejo v virtualni svet v celoti. Trenutna tehnologija, ki so jo uporabili za izdelavo rokavice, je narejena tako, da se lahko uporabi za izdelavo celotnih oblek, s katerimi bi čutili pritisk na celotnem telesu. Vse skupaj pa je mogoče vpeti v en ogromen eksoskelet, ki bi spremljal gibe naših okončin.

 

Prihodnost navidezne resničnosti zaenkrat izgleda svetla in razgibana. Trenutno smo v obdobju, kot so bili računalniki pred 30 leti – na začetku. Lahko si predstavljamo HTC Vive ter Oculus kot Commodore 64. Vidimo, do kam smo prišli v tem času, torej si lahko predstavljamo, koliko bo še tehnologija napredovala.
Je pa res, da zame osebno to še ni popolnoma navidezna resničnost, saj čakam na dan, ko bodo objavili NerveGear, takrat pa, če bo treba, se tudi zakreditiram …

Partnerska povezava

1 KOMENTAR

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime