Monitorji, le kaj bi brez njih. LG nikakor ni novinec pri prikazovalcih slike, najsi bodi govorimo o monitorjih, televizorjih ali telefonih. Nič nepričakovanega ni, ko so se odločili za igričarsko selekcijo, nenazadnje se panoga razvija z nepredstavljivo hitrostjo. Glavna razlika je velikokrat v bolj agresivnem izgledu, hitrosti osveževanja, odzivnem času in G-Sync/FreeSync podpori. Nič nenavadnega torej. Kot igričarji radi vržemo oči na prvence gaming selekcije, tokrat pa je naš vid obstal na LG 34UC89G.

Govora je o 34″ LG ultra širokem 34UC89G igričarskem zaslonu. Po čem pa se monitorji, namenjeni igričarjem, sploh razlikujejo od “navadnih” zaslonov? V glavnem naj bi bila najopaznejša razlika hitrost osveževanja ter razmerje dolžin stranic. Veliko monitorjev se zaradi tega odloča za TN matriko z boljšim odzivnim časom, so pa zato barve bolje sprane, vidni koti pa slabši od konkurenčne IPS. A naš testiran izdelek si lasti IPS ekran z G-Sync podporo, zraven tega pa še diagonalo 34″ oziroma 86cm, 21:9 razmerje z resolucijo 2560×1080, hitrost osveževanja 144Hz ter ukrivljen vidni kot. Odlična kombinacija za streljačine, ki te bo olajšala za okoli 600€.


Tehnične specifikacije

ZASLON
– Diagonala zaslona: 86,36 cm (34″)
– Matrika: IPS
– Format zaslona: 21:9
– Ločljivost: 2560 x 1080
– Svetlost: 200 cd/m2
– Dinamični kontrast: Mega
– Odzivni čas: 5 ms
– Vidni kot: 90°/65°
– Št. barv: 8bit, 16,7M
– Barvna natančnost: 72%
– Osveževanje zaslona: 144 Hz
————————————————–
VHODI / IZHODI
– 2x HDMI, DP, 2x USB 3.0, USB Up-stream, UBS 3.0 Quick Charge
————————————————–
ERGONOMSKE LASTNOSTI
– Tilt (pregib): -5° – 20°
– VESA: 100 x 100 mm
————————————————–
– OSTALO
– Zunanji napajalnik, AC 100~240V
– Poraba: 50 W (povprečna)
Dimenzije:
– S stojalom: 830,58 x 3449,58 x 279,4 mm
– Brez stojala: 830,58 x 370,84 x 76,19 mm
Teža:
– S stojalom: 8,57 kg
– Brez stojala: 6,39 kg


Izgled in dizajn

Tako veliki zasloni lahko sprva izgledajo zaskrbljujoče veliki. 34″ diagonala se bohoti čez celotno mizo in krivulja zaslona mi je sprva izgledala nekoliko nelogična. A ob prvi uporabi vse takoj dobi smisel. Rahel nagib je zaradi velikosti skorajda nujen, saj poskrbi za ohranjanje ostre in barvno pravilne slike.

Oglašujte na naših portalih, več info.

Aspektno razmerje potrebuje nekaj navajanja, saj to, kar “izgubiš” v višini, pridobiš v širini. Rezultat je dober tudi za filme, a naravnost blesti v igrah. Dirkačine pridobijo na imerziji, medtem, ko sploh streljačine profitirajo zaradi širšega vidnega kota. V notranjosti se nahaja IPS matrika, dandanes najpopularnejša vrsta zaslonov – in to z dobrim razlogom. IPS paneli nudijo najboljšo barvno reprodukcijo in odlične vidne kote, čeprav imajo kot slabost navadno slabši prikaz črne barve in višje odzivne čase.

Ohišje okoli zaslona je iz bleščeče plastike rdeče barve, ki jo v kombinaciji s črno najdemo tudi na zadnji strani in pripomore k agresivnejšemu videzu. Kvaliteta izdelave je dobra in kljub velikosti je zaslon precej stabilen, po veliki meri po zaslugi dolgih “nog”.

Pri prilagajanju ali povezljivosti ne naletimo na nobeno presenečenje. Višinska nastavljivost znaša 120mm in zaslon lahko nagnemo tako naprej ali nazaj, združljiv pa je tudi s 100mm VESA držali. Nagib na strani sicer ni možen, a to je pričakovano za tako širok zaslon, saj ergonomija enostavno ne omogoča takšnega gibanja.

Dizajn nima večjih slabosti. Robovi so nekoliko debeli, a to ni problem, s katerim bi se preveč obremenjeval. Nekatere bo motila odsotnost vgrajenih zvočnikov, a za takšen zaslon je tako ali tako pričakovana uporaba slušalk.

Če bi že moral kaj kritizirati, je resolucija 2560×1080 prenizka za velikost zaslona, saj konkurenta AOC Agon AG342UCG in Acer Predator X34 uporabljata 3440×1440, cena pa je primerljiva. Nižja resolucija s sabo prinese prednosti in slabosti. Gostota pikslov 82ppi je prej nizka kot karkoli drugega in od blizu so posamezni piksli še kako vidni. Zaradi tega slika ne izgleda tako ostra kot bi pri višji gostoti pikslov. Prednost pa zato pride v nižji sistemski zahtevnosti, saj bo resolucija dosti bolj primerna za grafične kartice srednjega cenovnega razreda. Posledično bo dosti več priložnosti za polni izkoristek visoke hitrosti osveževanja. Dobrodošla je tudi vključitev Nvidia G-Sync.

 

 

Sestava je precej enostavna. Iz kompaktne, dobro zavarovane embalaže vzamete stojalo in ga s pomočjo enega vijaka pritrdite na nogo. Zaslon nato enostavno pripnete nanj preko enostavnega sistema brez potrebe po vijakih.

Priključki so obrnjeni navzven, kar omogoča enostavno povezovanje. Vključena sta dva HDMI 2.0 priključišča in en sam DisplayPort 1.2, skupaj s dvema USB 3 in enim avdio priključkom, seveda pa imamo na drugi stran tudi napajalni priključek, kamor lahko priključite precej dolgi kabel.

Zaslonski meni zavzame celotno desno stran zaslona in je precej večji od večine OSD-jev. Glede na precej majhno število opcij je skorajda prevelik. Navigacija je enostavna in opravite jo preko kontrolne palice na spodnjem delu zaslona. Hiter meni omogoča nadzor svetlosti, kontrasta in zvoka (za zunanje slušalke), a za nas je najbolj zanimivo menjavanje med profili.

Tukaj lahko nastavite profil po želji, se igrate z barvami in izkoristite razne igričarske funkcije. Na voljo imate profile za razne žanre iger ter uravnavanje črne barve, hitrosti osveževanja ter izklop/vklop G-Syns.

Delovanje

Praktična uporaba in testi so prikazali dobre rezultate. Maksimalna svetlost 259cd/m2 je nekoliko boljša od navedene specifikacije in raven črnine znaša 0.19cd/m2. Skupaj se to združi v kontrastno razmerje 1.363:1.

Visoko kontrastno razmerje je pomembno. Pomeni, da bodo barve bolje prikazane in pomaga pri dostavi širšega razpona različnih odtenkov – tudi zelo podobni odtenki bodo prikazani raznoliko. Pri tem še dodatno pripomore izjemna raven črnega prikazovanja, kjer sence resnično pridejo do izraza. Večina igričarskih zaslonov tu dosega dosti slabše rezultate – zlasti tisti z TN matriko.

LG zaslon je prikazal tudi dobro barvno natančnost. Povprečje Delta E znaša 2.28  in barvna temperatura z 6.501K je naravnost izjemna. Barve so prikazane izjemno natančno in blizu ravni, za katero so bile zasnovane.

Skupaj s sRGB povprečjem 92.1% dobimo rezultat, kjer se drobni problemi pojavi zgolj pri prikazovanju nekaterih odtenkov rdeče in roza barve.

Odlični rezultati so bili doseženi tudi pri vzdrževanju osvetlitve ozadja, kjer je varianca v večini področij znašala pod 10%, zgolj na levem robu je dosegla maksimalno 11%. Boljši rezultati od večine velikih zaslonov in neravnovesje ni opazno ob gledanju filmov ali igranju iger. Tudi barvna temperatura se je razlikovala maksimalno 6% čez celoten zaslon (vsaj na testnem primerku).

Še ena pomembna stvar za igričarske zaslone je odzivni čas in tudi tu so bili rezultati obetavni. Povprečen odzivni čas 11.1ms je več kot zadosten za kompetitivno igranje iger, kjer je sicer potrebnih manj kot 20ms.

Preizkusili smo tudi vse tri prednastavljene igričarske profile, a vsak se je soočal z lastnimi problemi. Način za streljačine je izostril sliko do tolikšne mere, da smo naleteli na anomalije in barvna temperatura se je znižala na 7.285k, kar je sliko oropalo živih barv.

Drugi način za streljačine se je nekoliko umiril, kar se tiče izostritve slike, a temne dele je dvignil do 0.38cd/m2, kar je kontrast znižalo na 586:1. Morda je resnično zasnovan za večji poudarek na temnejša področja, a posledično odvzame živost barv in njihovo globino.

Tretji način, namenjen realno časovnim strategijam je prav tako poslabšal prikaz barv, tako da zanj ne vidim pretirane uporabnosti.

Foto način je takisto precej ohladil barve, a način za filme je svoje delo opravil nekoliko bolje – čeprav zgolj zato, ker je bližje tovarniškim nastavitvam.

Sicer nisem opazil uporabnost za katerega koli izmed načinov, saj tovarniške nastavitve vse najbolj privedejo do izraza. Tako lahko v katerikoli igri ali ob gledanju filmov ostanete pri njem in ničesar ne boste zamudili.

Če vas zanima prikaz razlike med hitrostmi osveževanja, ta slika dobro prikaže dano situacijo.

Končna ocena

Oglašujte na naših portalih, več info.
Prejšnji članekPrihaja Pikachu & Eevee tematsko obarvan Nintendo Switch!
Naslednji članekFarming Simulator 19 nam bo omogočal prevažanje mleka
Urednik strani in amaterski razvijalec iger, le redki naslov uspe uiti sokoljemu očesu vseh iger, vsaj dokler ne zaudarjajo že od daleč. Pa tudi takrat je le katerakoli stvar bolj zabavna, kot polno kritiziranje prestižnega govna. Seveda ne smemo pozabiti tudi na njegovo tehnično plat, kjer drži prestižni naslov največ razbitih prenosnikov v enem samem dnevu.

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime